Wielkie Mozartowskie Święto

XXIX Festiwal Mozartowski w Warszawie – 9 czerwca – 6 lipca 2019 roku

Jak co roku, wzorem minionych 28. lat, Warszawa staje się na miesiąc światową stolicą muzyki Wolfganga Amadeusza Mozarta.  Muzyka Salzburskiego Mistrza, właśnie za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej, gości w największym tego typu monograficznym cyklu na świecie, zarówno na operowej scenie, koncertowych estradach, w świątyniach Stolicy, jak i w jej najpiękniejszych zabytkach z Zamkiem Królewskim i Pałacem Jana III Sobieskiego w Wilanowie, na czele.

XXIX Festiwal Mozartowski w Warszawie w pewien sposób przedstawia nam od trzech lat nowe oblicze, głownie za sprawą prezentacji nowych inscenizacji operowego kanonu Mistrza Amadeusza oraz postawieniu nacisku na autentyczność brzmienia, możliwie najbliższą temu, jak muzykę słyszał sam Mozart i jemu współcześni, co jest możliwe dzięki powierzeniu partii orkiestrowych jednemu z najbardziej renomowanych europejskich zespołów Instrumentów Dawnych – Musicae Antiquae Collegium Varsoviense. Dzięki niemu korona mozartowskiej opery z takimi tytułami jak „Wesele Figara”, „Cosi Fan Tutte”, „Idomeneo, Re Di Creta”, „Uprowadzenie z Seraju”, czy prezentowany premierowo w nowej inscenizacji „Czarodziejski Flet” nabierają nowego blasku, otrzymując stające się dzisiaj powoli wymogiem, podejście do muzyki w myśl zasady wykonawstwa historycznie poinformowanego.

Operowy kanon jak zwykle dopełnią prezentacje muzyki oratoryjnej z nieodzownym, ikonicznym „Requiem”, recitale muzyki kameralnej z tak spektakularnymi gwiazdami tej konwencji wykonawczej jak Meccore String Quartet i Berlin Piano Trio. Ozdobą programu tegorocznej edycji festiwalu jest koncert Orkiestry Kameralnej Polskiego Radia – Amadeus pod dyrekcja Agnieszki Duczmal oraz występ Elbląskiej Orkiestry Kameralnej pod dyrekcją Marka Mosia.

Festiwal otworzą i zamkną wzorem ostatnich dwóch lat wielkie Gale Operowe. Tradycyjnie nie zabraknie również oferty skierowanej do dzieci, przez co XXIX Festiwal Mozartowski staje się wydarzeniem adresowanym do melomana o nieograniczonym spectrum wiekowym.

Skip to content