„Don Giovanni” / W. A. Mozart

„Don Giovanni” / W. A. Mozart

Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej

Wolfgang Amadeusz Mozart

Don Giovanni

 Il dissoluto punito, ossia Il Don Giovanni

Opera w dwóch aktach

Czas trwania: 180 min., 1 przerwa (15 min.)

Kompozytor | Wolfgang Amadeus Mozart
Libretto | Lorenzo da Ponte
Premiera | 29 maja 2021 r.

Inscenizacja i reżyseria: Michał Znaniecki
Kierownictwo muzyczne: Tadeusz Kozłowski
Scenografia: Rafał Olbiński, Luigi Scoglio
Kostiumy: Michał Znaniecki
Choreografia: Inga Pilchowska
Reżyseria światła: Dawid Karolak
Multimedia: Karolina Jacewicz
Asystent reżysera: Jolanta Denejko
Asystent Kierownika Muzycznego: Kuba Wnuk
Asystent choreografa: Joanna Kierzkowska

OBSADA:
Don Giovanni – Łukasz Klimczak
Leporello – Dawid Biwo
Donna Anna – Maria Domżał
Donna Elwira – Karina Skrzeszewska
Zerlina – Aleksandra Borkiewicz
Don Ottavio – Jarosław Bielecki
Masetto – Sebastian Marszałowicz
Commendatore – Remigiusz Łukomski

Tancerze: Katarzyna Reisch, Anna Reisch, Joanna Kierzkowska, Zyta Bujacz-Dziel, Karolina Banaszek, Natalia Jóźwiak 

Zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej
Musicae Antiquae Collegium Varsoviense

Dyrygent
Tadeusz Kozłowski

Natalia Gaponenko – pianoforte

Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej
Kierownik Zespołu Wokalnego – Krzysztof Kusiel-Moroz

A7R02906
A7R03115
A7R03247
A7R03256
A7R03276
A7R03423
A7R03693
A7R03706
A7R03734
A7R03834
A7R03901
A7R04102
A7R04147
A7R05168
A7R05182
previous arrow
next arrow

Don Giovanni to nie kto inny, jak Don Juan – słynny uwodziciel kobiet. Mozart jest jednak zbyt wyrafinowanym twórcą, by przedstawić po prostu kolejną wersję zdobywcy kobiecych dusz i ciał. Opera przedstawia bohatera, który doświadczył już wszystkiego, a wciąż potrzebuje nowych, coraz mocniejszych doznań. W tempie presto dąży ku zagładzie. Czy w tej pogoni za czymś nowym wezmą udział kobiety, których los splótł się z jego historią? Czy kochają go na tyle, by go ratować? A może nienawidzą do tego stopnia, że śpiewając karkołomne arie, zapchną w przepaść? Ta muzyczna opowieść o ludzkiej moralność i niemoralności powstała,  w czasach Casanovy i markiza de Sade, niemal 250 lat temu. Mimo bez trudu odnajdziemy w niej siebie my, potrzebujący coraz więcej, mocniej, intensywniej i szybciej.