„Dydona i Eneasz” / Henry Purcell

„Dydona i Eneasz” / Henry Purcell

 

XI Festiwal Oper Barokowych

Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej

Henry Purcell

Dydona i Eneasz

Opera w trzech aktach w oryginalnej wersji językowej

Kompozytor | Henry Purcell
Libretto | Nahum Tate

PREMIERA

REALIZATORZY:

Inscenizacja i reżyseria | Tomasz Cyz
Kierownictwo muzyczne | Dirk Vermeulen
Scenografia i kostiumy | Natalia Kitamikado

Choreografia | Weronika Bartold
Reżyseria światła | Katarzyna Łuszczyk
Inspicjent | Renata Tokarska

OBSADA:
 
Dydona/Spirit | Margarita Slepakova
Eneasz | Artur Janda, Paweł Horodyski
Belinda | Anna Zawisza
Kobieta (Dama) | Dorota Szczepańska, Anna Werecka
Czarownica | Roksana Wardenga, Wanda Franek
Pierwsza Wiedźma | Joanna Radziszewska, Anna Koehler
Druga Wiedźma | Karolina Róża Kowalczyk, Ewa Puchalska
Żeglarz | Tomasz Grygo, Aleksander Słojewski
 
Aktorzy/Performerzy
Weronika Bartold, Weronika Humaj, Małgorzata Czyżowska, Szymon Roszak, Maciej Cymorek, Maciej Zuchowicz
 
Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej
Kierownik Zespołu WokalnegoKrzysztof Kusiel-Moroz
 
Orkiestra Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej
Musicae Antiquae Collegium Varsoviense

„Dydona i Eneasz” Henry Purcella to opera o władzy, porywie namiętności i samotności. Oto kobieta-władczyni spotyka na swojej drodze wojownika i bohatera. Wcześniejsze życie skłaniało ją do trwania w samotności, jednak siła uczucia zaczyna brać górę. Dydona nie jest w stanie opanować rosnącej namiętności do Eneasza, ulega jej pomimo lęku i niepewności. Nie jest jednak bezpieczna: na dworze ma bowiem przeciwniczki, które knują przeciwko niej, chcą zaszkodzić jej pozycji, chcą ją zniszczyć. Dydona postanawia działać: odsyła Eneasza, skazuje się na samotność…             Inscenizacja „Dydony i Eneasza” w centrum stawia emocje Dydony – jej siłę, wierność sobie, czystość intencji. Oraz uczucia i działania Eneasza – mężczyzny przeświadczonego o własnej dziejowej roli, przekraczającej czyjś osobisty los. Uniwersalność historii podkreśla umiejscowienie tego XVII-wiecznego muzycznego arcydzieła w drugiej połowie XX wieku.
Project details
Skip to content