segregatoraliny.pl – 31.01.2025
Spod ręki Mistrza – nowy cykl koncertów Warszawskiej Opery Kameralnej będzie realizowany w uroczym, kameralnym wnętrzu teatru WOK, gdzie dotychczas grano tylko opery.

Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej. Fot. Segregator
1 marca 2025.
22 lutego – koncert zatytułowany Miłość i śmierć, wypełnią madrygały Carla Gesualda Venosy z Szóstej Księgi Madrygałów, op. 14, a 1 marca – już w okresie wielkopostnym – dwa Stabat Mater: Antonia Vivaldiego i Giovanniego Battisty Pergolesiego.
Madrygały Venosy wykonają: Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej, Justyna Rekść-Raubo – viola da gamba i Maria Wilgos – lutnia. Za pulpitem dyrygenckim stanie Krzysztof Kusiel-Moroz – kierownik Zespołu Wokalnego WOK.
Solistami w Stabat Mater będą: sopranistka Gabriela Legun (nowe, gorące nazwisko w świecie operowym) i uznany kontratenor Jan Jakub Monowid. Orkiestrę Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej Musicae Antiquae Collegium Varsoviense (MACV) poprowadzi od skrzypiec chilijska skrzypaczka Ana Liz Ojeda Hernández, znana bywalcom krakowskiego festiwalu Opera Rara. MACV bodaj po raz pierwszy w siedzibie teatru WOK wyjdzie z kanału orkiestrowego na scenę.
MACV koncertuje też w Zamku Królewskim w Warszawie, w zabytkowych kościołach na warszawskiej Starówce, w Muzeum Pałacu Króla Jana III Sobieskiego w Wilanowie. Od pewnego czasu również w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego. Ale wnętrze teatru WOK wpłynie na zupełnie inny odbiór, szczególnie kameralnych, nastrojowych kompozycji.